-->

onsdag 24. november 2010

Julestrømper og julemus

Den 4.desember har min mamma, hennes venninne som strikker og jeg bestemt oss for å ha et privat mini julemarked hvor vi inviterer venner og bekjente.

Det blir sydd en del julestrømper her for tiden som (forhåpentligvis)  skal selges der.


Jeg vet jo at det er reinsdyr som gjelder til jul, men det går kanskje like bra med elg?
Den andre er laget av et par jeans. Jeg har brukt den lille lomma som pynt. Måtte knipe av nittene for å få løs lommen fra buksa, og de har jeg erstattet med halvkuleformede knapper. Lomma sydde jeg på  med kraftig rød tråd.


Ekte pelskant som jeg kjøpte på Stoff og Stil for lenge siden.

Elgstrømpen har fått rødt for, og rutete bomullsfor i jeansstrømpen.



Se på disse små sjarmtrollene. De er det mamma som lager til messen. Denne musefamilien kommer til å bli enda større på messedagen og i andre farger også.





Bildet ble tatt  mens musene fortsatt  var "under pynting", men se den lille capsen på denne fyren!
Mus er herved satt på min ønskeliste for julen.
Oppdatert: Alle musene er nå solgt og ska feire julen i sine nye hjem.
Ha en fin dag!

9 kommentarer:

  1. Flotte julestrømper og søte mus. Så artig å lage et lite minijulemesse. Koselig og sosialt. Klem Merethe

    SvarSlett
  2. For noen søte mus! Bedårende, og kul med caps :D *♥*

    SvarSlett
  3. såå nydelige ting.
    flink du er.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  4. Så fine strømper... for ikke å snakke om musa !!!
    Nydelige :)
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  5. Så nydelige strømper og mus, stilige.
    Lykke til med messen!
    Ønsker deg en fin torsdag.
    Klem Mio

    SvarSlett
  6. Hei! Så fine ting du lager! :-) og du, selvfølgelig skal du være med i give away trekning selv om det er første gang du er innom. Ha det fint! Klem fra Cecilie

    SvarSlett
  7. Hei.Så koselig da med mini julemarked.Så mye fint du har til salgs.Du er kjempe flink.Ønsker deg en riktig hyggelig helg videre.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  8. Så flotte julestrømer, og superskjønne julemus!

    Ha en fin første adventsøndag!
    Klem T

    SvarSlett
  9. Takk for koselig hilsen hos meg! Barcelona var en fantastisk fin by, har kost meg masse :)
    Så fine strømper - de er jeg sikker på du får solgt noen av. Og så kule mus moren din lager, de blir nok også populære!
    Ha en fin søndag :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett