-->

torsdag 11. november 2010

Julestrømper av kåpe

Ullkåpe som har hengt på loftet et par år nå gikk under saksen denne uken. Den var cremehvit, og det betyr at den trenger rens i ny og ne. Men det blir jo kostbart å skulle rense hele tiden. Så jeg puttet kåpa i maskinen på ullvask. Det likte den ikke helt, og ble litt slapp etter den behandlingen.

Så langt har jeg fått laget 3 julestrømper av den, og et par til ligger klippet og klare til å pyntes.

Disse er 23 cm høye, pyntet med ton i ton blonder.




Denne er 30 cm høy og har blonde fra en gardin funnet på loppis.

 Fordi den ikke er foret har jeg sydd et skråbånd på kanten oppe, og til hempe.
Oppdatert: Alle solgt.
Neste innlegg skal ikke handle om julestrømper. :-)

Ønsker deg en fin torsdag!

14 kommentarer:

  1. åååh den nederste var aller finest! Virkelig vakre :)

    SvarSlett
  2. Så smart at anvende en frakke, man alligevel ikke bruger til noget, så nydeligt!
    Og med blonder fundet på loppis,er det jo dobbelt genbrug!
    Ha´en god dag.

    SvarSlett
  3. For en fin måte å lage gjenbruk på.
    De er utrolige fine :)
    Har du laget de fine hjertene selv, har vært på utsikt etter en sånt mønster. De er jo kjempefine.
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  4. Kjempefint gjenbruk!! Strømpene er bare nyyydelige :))

    SvarSlett
  5. Så fine disse var!
    God bruk av kåpen...*smiler*..
    Ha en fin kveld :O)

    SvarSlett
  6. Noe så ubeskrivelig lekkert.
    :o))
    Klem Mette.

    SvarSlett
  7. Nydelige :) Kjempelekkert stoff og utrolig søte blonder på. Så flink du er!
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  8. Hei Moski! Du har vunnet i min giveaway. Nå kan du velge mellom den grønne menu-vasen (eller en av trøstepremiene hvis noe der frister mer) i giveawayen min :) Gratulerer!

    SvarSlett
  9. Så smart å bruke kåpen, og julestrømpene ble kjempeflotte!

    Så koselig at du ville bli med på gavedryss hos meg.
    Ønsker deg en fin helg!
    Klem T

    SvarSlett
  10. Dumt at det lages hvite kåper som ikke engang tåler ull-vask!! Skulle tro det var renseriene som stod bak den ideen, hehe. Synd den ble ødelagt, men det var nå lekkert det du laget av den også da. Koselig at du ble med på giveawayen min, lykke til!

    SvarSlett
  11. Hei.De strømpene kjempe søte.Du er så flink å bruke gammle ting.Nydelige.Så lurt.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  12. Nydelige julestrømper.
    Ha en fin helg.
    Klem Connie

    SvarSlett
  13. Dette var kjempeflott gjenbruk, julestrømpene var så lekre.
    Så flink du er.
    Ønsker deg en fortsatt fin søndagskveld.
    Klem Mio

    SvarSlett
  14. Å, disse var kjempe vakre. Fikk tips om bloggen din fra din mor. Jeg var der i helgen og tittet på de fine strømpene "live". Håper jeg får kapret meg en på julemarkedet som snart skal være. Den siste strømpen hadde bare vært sååå fin på veslejenta sitt rom.

    Ha en fortsatt fin kveld.

    Pernille

    SvarSlett