-->

søndag 22. mai 2011

Oppussing av puff og fotskammel

På loppis i fjor kjøpte jeg en puff og en fotskammel. Slik så de ut da:


De har stått og ventet på oppussing i hele vinter. Jeg er nødt til å bruke balkongen til oppussing siden vi bor i blokk, så jeg har ventet på sol og vår.


Først skulle trekket på lokket av. Men da jeg fikk av det øverste trekket, lå det jammen et trekk til under. Så denne har blitt pusset opp før. Har aldri sett så mange spiker brukt for å feste et stoff, men fikk dem ut til slutt.


 
Strippet, pusset , vasket og klart til første malingsstrøk:

Puffen er blitt malt hvit innvendig.


Jeg kjøpte to stolputer billig på Kid, og brukte skumgummien fra dem til å polstre lokkene med. For all den gamle ulla som lå i lokkene fra før gikk rett i søpla. Jeg har lånt en stiftepistol til å feste trekkene med.
I går ble jeg ferdig og  slik ble de:
Puffen i pangfarger. Den skal stå på soverommet, og denne grønne fargen har vi på den ene veggen der. Trekket er fra ryggen på en lilla semsket skinnjakke. Den fikk jeg i min forrige jobb, fordi den var falmet av solen flere steder, og ikke kunne selges. Ryggen var ok. "Kommer nok til nytte en vakker dag"... Joda.
Oppussingen og bilder fra soverommet kan du se her:
http://moski-kortogannetgodt.blogspot.com/2009/07/soverommet-er-ferdig.html

Fotskammelen derimot, er roet helt ned og med lintrekk. Den skal stå på verandaen som skal ha et landlig preg i år. Denne skal stå sammen med en naturfarget kurvstol.




 
Ha en flott søndag!

7 kommentarer:

  1. Så lekkert det ble, nydelig!
    Gjenbruk er tingen.
    Og så kjekt med ting "som kan komme til nytte en dag", har en del av det jeg også.
    Ha en flott søndag du også.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  2. Så flotte forvandlinger, her har du virkelig gjort to gode oppussingsjobber!!
    Ønsker deg en fin søndag :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  3. Så stilig det ble.
    Nydelig og delikat soverom også.
    Ha en fin ettermiddag.
    Klem

    SvarSlett
  4. WOW såå Flotte de ble!Mye som går ann,bare man har ideer til å finne det ut.

    Klem Fra Eva Helen

    SvarSlett
  5. Så fine de ble! Ja - det er jo bare fantasien som setter stopper :)

    - Silje Merethe -

    SvarSlett
  6. Hei.Så fin dem ble.Virkelig kjempe fine.Så flink du er.Ønsker deg en riktig fin Mandagskveld.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  7. Det var litt av en make-over, så flotte de ble!

    Gøy med loppis og gjenbruk er bare toppers!

    Ønsker deg en fin uke.

    SvarSlett