-->

lørdag 7. mai 2011

Hjemmesydde sofaputer

Det var på høy tid å få litt sommerfølelse i sofaen, og i år vil jeg ha farger. Puter liker jeg best i naturmaterialer, og på Ikea fant jeg et fargerikt stripete bomullsstoff .



 For å unngå "markise" følelse i det stripete stoffet har jeg lagt inn bisekanter for å bryte litt.
De har jeg laget av skråbånd, med en tykk snor inni.


Jeg kunne nesten ikke tro mitt eget hell da jeg fant linstoffer  i matchende farger på jobben.
De er fra et linprogram vi laget i fjor i mange farger, men jeg har valgt ut de jeg synes passet best. Vanligvis blir slikt kastet etter en stund, men ikke så lenge jeg jobber der.. :-)


Innerputene har jeg sydd om av andre innerputer, for det er ikke standardmål på disse smale putene.
Og til slutt et dykk i knappeeskene for å finne passende knapper.

Velkommen sommer!

3 kommentarer:

  1. Lekre puter du har sydd og så stilig med knappepynten!
    Ha en fortsatt fin søndag.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  2. Heia! Tusen takk for fine ord på bloggen min. Ser du er en kreativ dame med mange jern i ilden. Likte svært godt de nye putene. Knappene i glade farger var prikken over i´en.

    SvarSlett
  3. Stilige puter du har sydd :O)
    Ekstra fint med knappene i siden.
    Ha en fin dag.
    Klem Connie

    SvarSlett