-->

onsdag 12. mai 2010

En liten tur til Danmark

Har vært 5 dager i Roskilde for å besøke en dansk venninne. Er det en ting danskene kan så er det design. Hadde jeg vært hatt plass i kofferten ( og vært rik) skulle jeg handlet en masse flotte ting til leiligheten.  Men har vært i mange butikker iallefall, og fått masse inspirasjon både når det gjelder interiør og klær.
Også har vi vært i noen bruktbutikker. Disse 4 plattene med motiv av Bjørn Wiinblad ble med hjem. De finnes i mange av bruktbutikkene og har ikke blitt solgt mye av, men nå var det blitt litt etterspørsel etter dem igjen.






Egentlig finnes det en platte for hver av årets 12 måneder, men jeg har valgt ut disse 4. De er 15 cm i diameter. Mest sannsynlig setter jeg møbelfiltknotter under og bruker dem som gryteunderlag. Og så kan de henge på veggen til pynt når de ikke er i bruk. 
Lørdag var det blomster- og bruktmarked på torget. 












Litt surt og kaldt vær, men joda, det er deilig å være norsk i Danmark.

3 kommentarer:

  1. Moro å finne noe litt spesielt da!!
    Takk for koselig hilsen,jeg er mye bedre nå:)
    Ønsker deg en fin17 mai!
    Klem Mona

    SvarSlett
  2. De var kjempe fiiine!
    Er så enig med deg at danskene kan det med design og ikke minst så ligger vi etter i dette landet.Produkter jeg skulle hatt har de ikke her..må nok vente noen år tror jeg,hehe.

    Tusen takk for kommentaren i bloggen min.
    Klem Fra Eva Helen

    SvarSlett