-->

lørdag 27. juni 2009

Mens sparkelen tørker

Det tar tid å pusse opp soverommet. Muren trengte en kjærlig hånd, og det har blitt 4 omganger med sparkel i huller og sprekker. Når det tar 24 timer for sparkelen å tørke hver gang, så sier det seg selv at dette tar tid. Heldigvis ser vi at det går sakte fremover og håper å kunne begynne å grunne på mandag. Vi bor i blokk og må overholde visse "arbeidstider", så det blir ikke mye jobbing i helgen.
Mens jeg venter på at sparkelen skal tørke kan jeg jo ikke sitte stille, så da er det andre prosjekter på gang.


Har dekorert noen nye lys, og puffen på verandaen pusses opp.
Stakkars stygge puffen. Men for 125.- på loppemarked fikk den bli med hjem til renovering og oppussing. Den står på verandaen og er fin til å oppbevare ting i og hvile bena på.


Her er lokket trukket i nytt stoff. Liker veldig godt disse fargene.
Har ikke helt bestemt meg ennå for om selve puffen skal bli hvit eller blågrå...

Men siden dette stoffet er lyst og for fint til å legge bena på har jeg sydd et løst ekstra trekk til lokket i en mer rufsete stil av restestoffer. Linningen fra et olaskjørt hadde teksten inni "A life more pleasant" og det synes jeg passet godt til dette trekket. Her er det ingen pinlig millimetermåling av quilt ruter, bare ren skaperglede med lapp på lapp.


Ha en herlig helg i sommervarmen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar