-->

mandag 28. september 2009

Rammelimkurs hos Gitte

I helgen var jeg på kurs hos Gitte for å lære å overføre bilder til stoff med rammelim. Et skikkelig inspirerende og morsomt kurs for oss som er interessert i tekstil.
Jeg fikk laget en del prøvelapper som skal bearbeides videre, og viser bare noen av eksemplene her.

Etter bildet er overført med rammelim til stoffet og tørkes blir det ganske grått.

Men ved å bearbeide videre kommer bildet frem igjen. Her har jeg fått frem halve bildet igjen. Litt av bildet mitt har gått i stykker i kantene, men øvelse gjør vel mester..


Overføring av bildene kan gjøres på de fleste stoffer.


Her har jeg overført tekst til en pose i organza. Trykket skal jeg jobbe videre på og kanskje ramme inn teksten med perler og litt annen pynt.

Det du ser her er jo bare mine første prøver for å lære teknikken, men det finnes uendelige muligheter. Kikk innom bloggen til Gitte og bli inspirert. Hun har laget noen fantastisk fine ting med rammelinteknikk og er en skikkelig kreativ dame.

http://lillegitte.blogspot.com/

2 kommentarer:

  1. Hei.Takk for tippset.Det har jeg aldrig hørt om..Å en måte.Minner meg om Dekopars..Får prøve en gang når jeg får tid..Har så lyst å prøve så mye Har dagen bare vært dobbel så lang..Ha en riktig fin Mandag.Bodil...

    SvarSlett
  2. Oi, så stilig! Det blir jo så vakkert... Utrolig hva man kan gjøre. Kan tenke meg det krever tålmodighet og nøyaktighet. Men ser kjempegøy ut! Ha ei fin uke :) Klem

    SvarSlett