-->

mandag 14. september 2009

Lopper i blodet

Joda, det ble loppemarked på meg denne helga også. En broket forsamling av småtterier....




Norges styggeste skrin? Men akkurat et slikt har jeg sett etter for å ha på kommoden i gangen. Der skal samboeren legge nøkler, solbriller og alt annet som blir liggende på kommoden når han kommer inn døren.
"Beauty is only skin deep" heter det, og det gjelder vel for dette skrinet også. Etter en extreme makeover regner jeg med at det blir fullt brukbart. Betalte bare 30.- for det, så det er absolutt verdt et forsøk.



Den lille krydderhylla er vel heller ikke etter min smak, men har hatt problemer med å finne en hylle som er så liten som denne, så da var det bare å slå til. Den grelle klumpen med frukt skal bort og muligens erstattes med noe annet. Selve hylla skal lakkeres svart.


En bitteliten original akvarell skal få sølvramme og henge blandt de blå bildene i gangen.



Bollen er jeg litt spent på. Vet ikke ennå om den tåler stekeovn, men det hadde vært fint å kunne steke brød i denne. Det vil gi et veldig dekorativt avtrykk på toppen av brødet.





To kosedyr som kan brukes til dekor på barneprosjekter.




Ahhhh, etter et herlig skumbad blir man nesten som ny...

9 kommentarer:

  1. Her var det masse fint! Sikker på at du klarer å trylle både skrin og hylle til noe lekkert :) Jeg liker best å finne saker som jeg kan gjøre noe med ;) Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Ja, det er bare å glede seg til kurs med Gitte, virkelig en inspirerende dame!!
    Håper bollen tåler ovnen, for det ville blitt noen supre brød! :o)
    Fredrikke :o)

    SvarSlett
  3. Hei.Så mye fint du fikk tak i på loppemarked.Den bollen var så fin.Den Akvarellen var kjempe fin.Ha en riktig fin Mandagskveld.Bodil

    SvarSlett
  4. Så mye fint du har funnet.
    Det er loppis på Abildsø skole nå til helgen, hvis du bor i nærheten.
    Dem bruker å ha mye fint

    SvarSlett
  5. Åh! Så masse kjekke loppefunn! :-) Eg kjenner til det der med at det lett hopar seg opp på kommode/bord som er ved inngangsdøra! Så det er jo genialt med eit skrin til å oppbevare det i :-)

    God natt :)

    SvarSlett
  6. Flotte ting!
    Moro å kjøpe sine egne små prosjekter å forvandle de til slik man vil ha de!
    Blir nok kjempe fint!

    Klemmer Malin

    SvarSlett
  7. Så flotte ting du har fått tak i! Det er alltid kjekt med loppemarked, særlig når man finner noe man har brukt for eller lett lenge etter.

    Ønsker deg en fin torsdag! Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  8. Ville bare tipse deg om at bamser tåler å vaskes i vaskemaskin på 40 grader og puttes i tørketrommelen etterpå :-)

    ( på jobben min :-) har jeg vasket minst! 2000 bamser , og alle har tålt det :-)

    SvarSlett