-->

torsdag 6. mars 2014

Dresden plate - lappeteppe under arbeid

Det er gøy å prøve nye teknikker når jeg skal lage et lappeteppe.


 
Kjøpte pappmønsteret  til en "Dresden Plate".

Hvordan blomsten skal settes sammen fant jeg på  Youtube.


17 deler som skal settes sammen til en blomst. Deretter skal endene avrundes.

 
Det gjorde jeg ved å legge pappmønsteret tilbake og snurpe stoffet sammen med en tråd. Press, og fjern pappen.
 
 
Blomsten er sydd fast til hvit bomull, og jeg har begynt kantingen.
 
 
Jeg har to lange stykker med to blomster på hver, og har tenkt å begynne selve quiltingen, med mellomvatt og underside. 
Får montere sammen de to stykkene etterpå, ellers blir det vanskelig å håndtere i symaskinen.

Startet faktisk med dette teppet i januar, men har bare fått jobbet med det nå og da..
Gleder meg til å sy videre på det i helgen.
   


2 kommentarer: